جرح کلام

  • ۰
  • ۰

کرونا قطعه ی پازل

آدمیان را از آن رو «آزاد» انگاشتند که بتوان درباره‌ی ایشان داوری کرد، که بتوان ایشان را کیفر داد _ که بتوان ایشان را گناهکار شمرد: در نتیجه، هر کرداری را می‌بایست حاصلِ اراده انگارند و بنیادِ آن را در آگاهی بنشانند (نیچه). 

 

کرونا قطعه ی پازل[1]

دکتر محمد حسین ضرغامی

ذهن خودآگاه مانع اصلی رسیدن بشر به آگاهی/حقیقت است. هدف از این نوشته، ارائه مستندات موثق جهت معرفى یک گروه "ژن برتر" است که با علم به نقش منفی ذهن بشر، عدم رغبت اکثر افراد به تحقیق و علاقه وافر بشر به قضاوت قبل از تحقیق، توانسته اند با استفاده از واژه خودساخته "تئوری توطئه"، حقایق کلیدی را بر عامه بشر بپوشانند و بدین طریق هم به لحاظ سیاسی بر حکومتهای جهان مسلط شده اند، هم چرخه پول-اقتصاد جهان را بدست دارند و هم در عرصه های علم و تکنولوژی، پزشکی و دارو، تولید انرژی.. و دیگر عرصه ها به انحصارگرایی مشغولند.

The Elite

گروه ژن برتر(الیت) در یک سری اقدامات جدی مانند شدیدترین بحران مالی جهانی، به نقاط انتهایی خود رسیده است. سناریوی گروه ژن برتر(الیت)برای اجرای فاز آخر نقشه خود یعنی ایجاد بحران مالی-نظامی جهانی، تسلط کامل بر جهان و استقرار "نظم نوین جهانی" بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را می توان نقطه ی انتهای این برنامه درنظرگرفت. تحلیلگر شهیر امریکایی، جیمز ریکاردز، در کتابش که تصویر آن در زیر ارائه شده است، این نقشه الیت رو افشا کرده است. اگر چه محققین مستقل در کتابهای زیادی که در ادامه معرفی خواهند شد، این گروه رو معرفی کرده اند ولی اکثر افراد، بدون تحقیق، قضاوت می کنند: همش"تئوری توطئه" است. 

گروه الیت با سوءاستفاده از واژه تئوری توطئه، هرگونه تلاش در جهت یافتن قاتلین جان اف کندی و دیگران رو متوقف و محققین رو بدنام کردند[2]. بعد از آبراهام لینکلن که بخاطر مخالفت با الیت به قتل رسید، هیچیک از رییس جمهورهای بعدی جرات مقابله با الیت را نداشت تا نوبت به محبوبترین رییس جمهور تاریخ امریکا رسید. جان اف کندی در اواسط سال ۱۹۶۱ طی فرمان ریاست جمهوری شماره ۱۱۱۱۰ تمام اختیارات منحصر بفرد در زمینه سیاستگذاری مالی که از ۱۹۱۳ در اختیار فدرال رزرو (ارگان الیت) بود را از آن ارگان سلب و به وزارت دارایی امریکا بازتفویض نمود. او همچنین درصدد کاهش استقراض دولت امریکا از فدرال رزرو بود و میخواست جنگ ویتنام را نیز خاتمه دهد. ضمنا او در سخنرانی معروف خود  الیت را افشا کرد، ولی کمتر از ۶ ماه بعد به قتل رسید. افشاگری محبوبترین رییس جمهور امریکا در مورد الیت این سوال مطرح است که آیا جان اف کندی دچار توهم توطئه بود؟!! آیا هنوز هم می توان وجود الیت و سناریوی آنها برای تسخیر جهان را توهم توطئه نامید؟ شاید آبراهام لینکلن و جان اف کندی جان خود را بر سر توهم توطئه گذاردند.

مثالی دیگر از سوءاستفاده الیت از واژه تئوری توطئه: بین سالهای ۱۹۶۰ و ۲۰۱۳، محققین بسیاری خبر دادند که سازمان امنیت ملی امریکا(ان اس اِ)در داخل و خارج امریکا به شنود مکالمات فعالین سیاسی-اجتماعی، سیاستمداران... مشغول است NSA = National Security Agency سازمان امنیت ملی امریکا کتابهای زیادی در این مورد نوشته شد و فیلمهای زیادی نیز ساخته شد، از جمله فیلم مشهور "دشمن حکومت" با بازیگری ویل اسمیت و جین هکمن. ولی گروه الیت همه افشاگریها رو تئوری توطئه می نامید. بالاخره(۲۰۱۳)، رابرت اسنودن(کارمند سیا و مسئول ارشد واحد برنامه نویسی امنیتی در ان اس اِ)با دردست داشتن اطلاعات کافی برای محکوم کردن الیت به هنگ کنگ گریخت و از طریق مصاحبه رسمی تلویزیونی با موسسه مطبوعاتی گاردین انگلیس تمام اطلاعات را علنی ساخت. جولیان آسانژ(موسس ویکی لیکس) نیز مستقل از اسنودن، همان حقایق را فاش ساخ. لینک مصاحبه رسمی اسنودن با گاردین در لینک زیر قرار دارد:

https://www.theguardian.com/world/video/2013/jun/09/nsa-whistleblower-edward-snowden-interview-video

فیلم "دشمن حکومت[3]" با بازیگری ویل اسمیت و جین هکمن یکی از قویترین فیلم ها در زمینه افشای شنود فعالان مستقل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی توسط الیت و به تصویر کشیدن برنامه های آنها از دهه ۱۹۶۰ بود[4].

به قدرت رسیدن الیت در انگلیس به صورت مفصل در  کتاب مستندی که تصویرش در ذیل ارائه شده و بصورت رایگان، در قالب پی دی‌اف آنلاین موجود هست و توسط یک موسسه تحقیقاتی امریکایی چاپ شده است: مشخصات این کتاب در زیر درج شده است:

 Redemption Manual Edition (2008)

ISBN: 978-0-9792397-0-0

Editor: Robert Kelly Publisher: The American Bulletin

  ارائه شده است که در ادامه کلیاتی مطرح می شود. بین سالهای ۱۴۰۰ و ۱۶۹۴، صرافهای یهودی ملقب به لومباردها مرتب پول(سکه های طلا و نقره) به پادشاهان انگلیس(ادوارد، چارلز اول، چارلز دوم، ویلیام اول) قرض میدادن تا "بریتانیای کبیر" بتواند به کشورگشایی ادامه دهد. کم کم قرض دولت به این بانکدارها به بیش از یک میلیون پوند رسید و به دولت فشار آوردن که به آنها مجوز تاسیس یک بانک خصوصی داده شود تا برای اولین بار اسکناس چاپ کنند، به دولت قرض دهند تا دولت امکان تامین هزینه ی کشورگشایی ها را داشته باشد. امپراطوری "بریتانیای کبیر" طلا و نقره کافی در خزانه نداشت که هزینه کشورگشایی و مستعمرات را تامین کند. لذا، پادشاه وقت(ویلیام اول) استقراض از لومباردها و پرداخت بهره به بانکدارها را قبول کرد و واژه یوزِری(ربا) usury یا بهره بانکی وارد فرهنگ پولی-مالی انگلیس شد. بانکی که تاسیس شد را "بانک انگلیس" نامیدند و مقرر شد که اداره آن، ازجمله انتخاب مدیریت و کلیه امور اجرایی، در تسلط‌ بانک باشد.  کثر افراد فکر میکنند Bank of England بانک مرکزی دولتی هست و کنترل اون در اختیار دولت است. انتخاب نام سبب گمراهی اذهان بدون تحقیق می شود.

ظهور خاندان راثچایلد The Rothchilds

روش به استقراض کشیدن ملتها از طریق وام های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی(دو ارگان الیت) سالها بود که توسط محققین مستقل افشا می شد ولی الیت همیشه این افشاگری ها رو تئوری توطئه می نامید. بالاخره جان پرکینز که به اقرار خود حدود ۳۰ سال عامل و مزدور الیت بود در ۲ کتاب و مصاحبه هایی که در یوتیوب موجود هستن، این روش الیت رو فاش ساخت:

 Confessions of an Economic Hitman

John Perkins

 لینک یوتیوب: Watch "Confessions of an economic hitman" on YouTube https://youtu.be/RVsB07CcSNw اگر این مصاحبه ها رو ببینیم یا یکی از این ۲ کتاب رو بخونیم، به عمق فعالیتهای الیت در به زنجیر کشیدن ملت ها پی می بریم. خوشبختانه، ایران یکی از معدود کشورهایی ست که تنها ۱ یا ۲ وام از بانک جهانی گرفت و زود تسویه کرد و در حال حاضر‌ به الیت مقروض نیست. یکی از دلایل دشمنی های فراوان برای ایران به خاطر این است که ایران به این بانک ها مقروض نیست. اما عوامل نفوذی بسیاری در لایه های مختلف وابسته ی به الیت در ایران فعالیت می کنند[5].

 

 در سال۱۶۹۴، پادشاه وقت انگلیس مجوز تاسیس یک بانک خصوصی به نام "بانک انگلیس" رو به الیت داد، همراه با اختیارات تام که عبارتند از:

-چاپ اسکناس برای اولین بار در تاریخ مالی جهان

- اخذ بهره در سیستم بانکی برای اولین بار در تاریخ

- مجوز اخذ بهره از دولت انگلیس

-مجوز اخذ بهره از کلیه بانک ها در انگلیس

-کنترل حجم نقدینگی در‌ گردش

-تعیین و تغییر نرخ بهره

-استقلال کامل از دولت در مدیریت بانک

 از آن تاریخ، کنترل مالی انگلیس کاملا در دست الیت هست. در سال۱۷۶۹، یک صراف یهودی در فرانکفورت به نام مایر راثچایلد از پادشاه وقت(ویلهلم نهم) لقب "کارگزار سلطنتی" رو گرفت. راثچایلد دارای ۵پسر بود. او زیرکترین پسر خودش رو به لندن فرستاد تا بانک انگلیس رو در دست بگیره، خود نیز بانکی در فرانکفورت تاسیس کرد که امروزه به نام "بانک مرکزی اتحادیه اروپا" شناخته می شود. سه پسر دیگر راثچایلد نیز بانکهای مشابه ی در پاریس، وین و ناپل تاسیس کردند که امروز به نام بانک های مرکزی فرانسه، سوییس و ایتالیا شناخته می شوند. تا سال۱۹۱۷، خاندان راثجایلد به چنان قدرتی در جهان رسید که تمام دولتهای جهان به آنها مقروض بودن و راثچایلد هروقت می خواست، می تونست اوراق قرضه آنها را به اجرا بگذارد. لذا وقتی در سال۱۹۱۷ برای تاسیس یک کشور خودمختار به دربار بریتانیا فشار آوردند، بریتانیا چاره ای بجز پذیرفتن نداشت.

 امپراطوری بریتانیا تحت کنترل کامل دو شرکت الیت City of London Corporation  و

Bank of England  شده است. قبلا دیدیم که چگونه از سال ۱۶۹۴ الیت با تاسیس یک بانک خصوصی بنام بانک انگلیس کنترل کامل نظام پولی و سیاستگزاری مالی رو در امپراطوری انگلیس بدست گرفت. فقط بعنوان یک نمونه از قدرت الیت، وادار نمودن دولت فخیمه در اجرای عهدنامه بالفور و تاسیس کشوری برای "ملت صهیونیست" می باشد. ظهور خاندان راثجایلد به تسلط کامل بر امور تجاری و اقتصادی انگلیس انجامید[6]. الیت علاوه بر بانک انگلیس به یک شرکت تجاری خصوصی نیز نیاز داشت. نام آنرا چه می باید می گذاردند تا همچون نام بانک انگلیس یا فدرال رزرو (معادل امریکایی بانک انگلیس که در آینده نزدیک بطور کامل بحث خواهیم داشت) در شنونده تصور دولتی بودن ایجاد نماید؟ نام آنرا شرکت شهر لندن گذاردند City of London Corporation (Google Search) . مشخصات این منطقه خودمختار الیت که هم شرکت است، هم شهر و هم کشور در تصویر ذیل ذکر شده است.

نهاد کنترل کننده اقتصاد و سیاستگزاری مالی انگلیس یعنی بورس لندن و بانک انگلیس در این منطقه قرار دارد. خود شرکت بورس لندن نیز متعلق به الیت است: London Stock Exchange بورس فلزات لندن نیز که یک بورس ۴۰۰ ساله است متعلق به الیت است و بخش خرید و فروش طلای آنرا در سال ۲۰۱۲ به چین فروختند به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تا چین بتواند طلای بیشتری بخرد و پشتوانه یوان بگذارد و در سال ۲۰۱۶ بالاخره یوان چین را وارد سبد ارزی صندوق بین المللی پول ملقب به اس دی آر کردند: SDR : Standard Drawing Right از این طریق، چین از سال ۲۰۱۲ با سرعت مشغول خرید طلا شد. تا زمانی که توانست یوان را دارای پشتوانه طلا نماید. این حرکت الیت به تفاوت بین Lawful Money پول حقیقی(دارای پشتوانه) Legal Tender پول حقوقی(بدون پشتوانه) بر می گردد.

 

https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D2CAQE0PsIYUxF7Bw/comment-image-shrink_8192_1280/0?e=1586160000&v=beta&t=U460f2a24PExX7UeGAhHpm5KRwu_Iv5e9LH6StcG0EM

 

آیا الیت کنترل قوای مقننه و قضاییه انگلیس را نیز در دست دارد؟  بله. از طریق تاسیس موسسه بار: BAR British Accreditation  Royalty و تصویب قانونی که تمام  وکلا و نیز نمایندگان مجلسین انگلیس (مجلس لُردها و مجلس عوام) را موظف به عضویت و دریافت لیسانس(مجوز کار) از موسسه بار نمود، قوای مقننه و قضاییه انگلیس نیز کلا در دست الیت است. در واقع، انگلیس بیش از ۴۰۰ سال است که دربست در اختیار الیت بوده و هست. کشور امریکا نیز بطریق مشابه و با تاسیس شرکتی در سال ۱۸۷۱میلادی و تاسیس بانک خصوصی فدرال رزرو در سال ۱۹۱۳، بتدریج در اختیار الیت قرار گرفت. جزییات و مستندات و منابع تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد، چگونه از سال ۱۹۳۳ امریکا کاملا و بطور دربست در اختیار الیت است.

انگلیس و تمام نمایندگان مجلسین باید عضویت یک شرکت خصوصی دیگر الیت را داشته باشند که مردم تصور میکنند کانون وکلای کشور انگلیس است . صدها ناگفته دیگر در مورد تسلط الیت بر کشور انگلیس هست که در اینجا فضای کافی نیست ولی در کتابی که در ادامه خواهد آمد، موجود است. بله، برای پنهان ماندن این حقایق، هرکسی که این حقایق را افشا کند، به توهم توطئه متهم می شود. آگاهی هزینه دارد.

چقدر این سناریو آشناست، بحران مالی ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۲ که به تصویب قانون تاسیس فدرال رزرو انجامید The Federal Reserve Act(1913)، بحران مالی ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ که به تصویب وثیقه قرارگرفتن هرچه بر روی خاک امریکا هست انجامید House Joint Resolution مصوب ۵ ژوئن ۱۹۳۳، بحران های مالی ۱۹۸۷، ۱۹۹۹، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸. حال، سناریوی مشابه و نهایی الیت:

 -۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ بحران مالی استارت خورد

- فدرال رزرو بعنوان ناجی وارد شد (ریپو یعنی استقراض مستقیم بانکهای امریکا)

- سپس سواپ جهانی

- شب سال نو ۲۰۲۰: ریپو رسید به ۱ تریلیارد

- سپس فاز ۲: کرونا آمد

 - اول ۱ تریلیارد دلار استقراض دولتی

 - بعد ۲/۲ تریلیارد دلار دیگر

 - ترامپ گفته است ۶/۲ تریلیارد دلار

- و اکنون فدرال رزرو می گوید تا آخر سال ۱۰ تریلیارد دلار [7]

مانند ۱۹۰۸، ۱۹۲۹، ۱۹۸۷، ۱۹۹۹، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸، طی یک دوره حدود ۱۸ ماه، سطح استقراض بصورت تصاعدی بالا می رود، سپس یک مارجین کال و سیستم مالی سقوط می کند. ولی این بار برنامه ریزی برای جایگزینی سیستم مالی جهانی ست و سناریو در ابعاد متعدد در حال اجراست: حقوق اجتماعی مینیمال به بهانه کرونا، استقراض حداکثری جهانی از طریق سواپ های دلار-یورو و دلار-ین به بهانه کرونا، ورود ارتش ها به درون جامعه به بهانه کرونا، منع اجتماعات و کنترل رسانه ها به بهانه کرونا...سپس مارجین . نکته قابل توجه این است که سقوط غول ها شروع شده: توتال، جی ام، سیتیبنک، ایرباس، دویچه...

https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D2CAQFfcgEGGcvXVw/comment-image-shrink_8192_8192/0?e=1586160000&v=beta&t=k4T4Sh9726doCUvDxQZxiUbBgY-yptrJS8qabGpqKOE

پس از تسلط کامل بر امورمالی، حقوقی و تجاری امپراطوری بریتانیای‌کبیر و مستعمرات آن در آسیا و افریقا، الیت سراغ قاره جدید(امریکا)رفت. اول، شرکت تجاری آنها بنام هند شرقی وارد شد و سپس اولین بانک الیت از کنگره مجوز انحصاری بانک در‌ امریکا را گرفت. مانند ۲ شرکت خصوصی الیت در انگلیس(بانک انگلیس و شرکت شهرلندن)نام اولین بانک خصوصی الیت در امریکا نیزمی بایست دولتی بودنش را القاء می کرد، لذا آنرا "بانک ایالات متحده" نام گذاردنBank of the United States(1792)  مجوز این بانک خصوصی ۲۰ ساله بود. وقتی در تاریخ سررسید مجوز بانک الیت(۱۸۱۲) رییس جمهور وقت(جیمز مدیسون)مجوز را تمدید نکرد، ارتش بریتانیا وارد واشنگتن شد، کاخ سفید و کتابخانه ملی و ... را سوزاند، مدیسون مجبور به تمدید مجوز بانک خصوصی الیت شد.

بسیاری از مطالب گفته شده در کتابی که فهرست آن ارائه می شود درج شده است. بخصوص، صفحاتی که تاسیس بانک خصوصی الیت در‌انگلیس در سال ۱۶۹۴ که اکثر انگلیسیها و مردم جهان از خصوصی بودن (متعلق بودن به خاندان راثچایلد و شرکایشان) اطلاع ندارند، را بطور‌مستند ارائه می دهد.

 پروسه تاسیس فدرال رزرو که از سال ۱۷۹۲ با تاسیس بانک خصوصی الیت (متن پست) آغاز شد و این بانک در دسامبر ۱۹۱۳ تحت مجوز انحصاری کنگره بنام فدرال رزرو اختیارات انحصاری دریافت نمود

- اختیار انحصاری چاپ اسکناس

- اختیار انحصاری تعیین و تغییر نرخ بهره بانکی

- کنترل انحصاری حجم نقدینگی در‌گردش یعنی از دسامبر ۱۹۱۳

اختیارات سیاستگزاری مالی در امریکا بطور انحصاری به فدرال رزرو (بانک خصوصی الیت) واگذار شد. روند تاریخی کامل این پروسه از ۱۷۹۲ تا دسامبر ۱۹۱۳ ادامه داشته است.

 تسلط الیت بر امریکا از طریق ۴ زیرساخت قبلا دیدیم، تسلط الیت بر‌انگلیس ازطریق ایجاد ۴ زیرساخت انجام شد بطورخلاصه:

  1. تاسیس یک بانک خصوصی(بانک انگلیس)با اختیارات کامل مالی Bank of England(1694)

۲- ایجادیک منطقه خودمختار درقلب لندن با وسعت ۳کیلومتر‌ مربع، شهرداری مستقل از لندن، نیروی انتظامی مستقل از لندن، پرچم مستقل از کشور انگلیس

 ۳- ثبت حقوقی آن منطقه خودمختار درقالب یک شرکت خصوصی City of London Corporation ۴- اجبار وکلا، قضات و نمایندگان مجلسین انگلیس به عضویت در‌ موسسه خصوصی الیت بنام بار، اخذ مجوز(لیسانس)فعالیت حقوقی از آن موسسه و موظف بودن به تبعیت از اساسنامه این شرکت خصوصی: BAR: British Accreditation Royalty

برای تسلط کامل الیت بر‌ امریکا، مشابه آن ۴ زیرساخت در امریکا نیز ایجاد شد

  1. یک بانک خصوصی بنام فدرال رزرو با ۱۲ شعبه در امریکا ثبت شد(دسامبر ۱۹۱۳)که سهامدارانش یک شبکه بانکهای خصوصی هستند و رییس جمهور امریکا دارای هیچگونه اختیاراتی در آن نیست. این بانک، حافظ طلب مالی الیت از امریکا ست یعنی قرضی که امریکا از روز استقلال(۴جولای۱۷۷۶)به الیت داشت به اضافه استقراضهای مداوم و کل بهره ها از آنروز(تصویر زیر).
  2.  یک منطقه خودمختار به وسعت حدود ۱۰ مایل مربع بنام District of Columbia(DC)   ثبت حقوقی‌ منطقه خودمختار دی سی بعنوان یک شرکت خصوصی(پست های بعد)
  3.  تبعیت نمایندگان سنای امریکا از موسسه خصوصی الیت: BAR

 

 

واژه تئوری توطئه یا Conspiracy Theory ساخته الیت بود تا به محققین و جویندگان حقایق(مثل‌قتل جان اف کندی و مارتین لوتر کینگ) تهمت بزنن و مردم رو به اونها بدبین کنند؛ منتهی، افرادی که فرصت یا حوصله تحقیق ندارند، صرفا به قضاوت بدون تحقیق اکتفا میکنند و تحقیقات مستند رو توهم توطئه می نامند.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6464077052394958848 مجوز این بانک خصوصی الیت هر ۲۰ سال تمدید شد. تا زمانیکه اندرو جکسون دیگر اجازه تمدید انرا نداد. علیرغم ۳مرتبه سوءقصد به جان او، الیت موفق به قتل او نشدند. سپس مهره های الیت در سنا وارد کار شدند و اندرو جکسون را به اتهام واهی مختل کردن اقتصاد امریکا استیضاح کردند!!! سپس نوبت تاسیس فدرال رزرو رسید. داستانی ست مفصل و تاریخی. آقای پروفسور گرفین، محقق امریکایی در کتابش تمام جزییات و مستندات تاریخی را ارائه نموده: G. Edward Griffin The Ceature from Jekyl Island این کتاب در قالب پی دی اف آنلاین موجود است و  نیز در قالب یک کلیپ ۱۱۰ دقیقه ای قابل استفاده است  https://youtu.be/lu_VqX6J93k  شاید جالبترین واقعه، انتخاب وودرو ویلسون و حمایت او از لایحه تاسیس فدرال رزرو باشد. ویلسون رییس دانشگاه پرینستون بود.‌ یک چهره ۱۰۰% آکادمیک با دکترای تاریخ از دانشگاه جان هاپکینز. الیت شخصیت او را شناسایی کردند، او را به سیاست کشاندند(استانداری ایالت نیوجرزی)و پس از ۲ سال او را کاندیدای حزب دمکرات نمودند و از طریق حمایت مالی و تبلیغات بیسابقه، او رییس جمهور  شد و بلافاصله لایحه تاسیس فدرال رزرو را امضاء کرد. فدرال رزرو حافظ منافع الیت در امریکا ست، قرضی که در سال۱۷۷۶ به دولت امریکا تحمیل شد و مرتب افزایش یافته(تصویر ذیل)

https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D2CAQF2U_eMZYIMUw/comment-image-shrink_8192_8192/0?e=1586160000&v=beta&t=BHvk_YazVtQImZ6r0OJYEEeJq52Ec4QA9fE-eNqChFw

آغازحرکت الیت بسمت تسلط بر جهان: دیدیم الیت چگونه اول بر انگلیس تسلط کامل پیدا کردند و سپس، با تاسیس ۱۲ شعبه بانک خصوصی فدرال رزرو، حرکت برای تسلط کامل مالی-سیاسی-نظامی بر جهان رو آغاز کردند. اگرچه الیت با درج عبارت‌ "نظم نوین جهانی"پشت اسکناس ۱دلاری(تصویر)نقشه خودشان را علنا اعلام کردن و نیز طی۱۰۵سال گذشته بارها این واژه رو بکار برده اند، هنوز هم عده ای می گویند محققین دچار توهم توطئه هستند. شایدبهترین روش برای تبیین نقش الیت در وضعیت اقتصاد-سیاسی دنیا، مرور حرکتهای متوالی الیت بلافاصله پس از تاسیس فدرال رزرو باشد. فدرال رزرو رسما از فوریه۱۹۱۴فعالیتش رو شروع کرد. آنها باید جنگ ایجاد میکردند تا دولتهای جهان مجبور بشن از بانکهای خصوصی اونها در اروپا و امریکا پول قرض کنند. الیت طی ۵ سال بعداز تاسیس فدرال رزرو(فوریه۱۹۱۴) چه کارهایی انجام داده اند

 - ژوئن۱۹۱۴: ترور پادشاه امپراطوری پروسیا(فرانتز فردیناند)و آغاز جنگ جهانی اول

- سرنگونی امپراطوری تزاری روسیه(نوامبر۱۹۱۷)

- کشیدن پای امریکا به جنگ جهانی اول۱۹۱۷

-سرنگونی امپراطوری عثمانی[8]۱۹۱۹

- مجبور نمودن انگلیس به امضاء تعهدنامه بالفور برای تاسیس دولتی برای قوم یهود۱۹۱۷

-قطعه قطعه کردن خاورمیانه که تحت سلطه امپراطوری عثمانی بود۱۹۱۸

- اشاعه اپیدمی آنفلوآنزای حاد و قتل بیش از ۵۰میلیون نفر در جهان [9]۱۹۱۸

 

دیدیم که از سال ۱۹۱۳، دولت امریکا از فدرال رزرو(مجموعه ۱۲ بانک خصوصی الیت در امریکا)استقراض میکرد. در ۴ ژوئن ۱۹۶۳، محبوب ترین رییس جمهور تاریخ امریکا(جان اف کندی)حکم ریاست جمهوری ش۱۱۱۱۰ رو امضاء کرد و طی اون تمام اختیارات مالی رو از فدرال رزرو گرفت و به وزارت دارایی/خزانه داری امریکا تفویض کرد. دقیقا ۵ ماه بعد در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در دالاس، کندی به قتل رسید. دقت: او قبل از ترور، در یک سخنرانی عمومی، گفت(ثانیه ۳۳ تا آخر کلیپ-حدود ۲دقیقه): " ... بدانید، یک تشکیلات سازمان دهی شده مخوف و پنهانی در امریکا قدرت را بدست گرفته و با پنهانکاری، در عرصه های مختلف قدرت در سایه شده." او حتی عرصه ها را تک تک و به ترتیب زیر نام برد: 1- Military نظامی 2- Political سیاسی 3- Scientific علمی 4- Diplomatic دیپلماتیک 5- Intelligence امنیتی 6- Economic اقتصادی "و من به پشتوانه حمایت شما جلوی آنها می ایستم."  آیا سخنان کندی سند کافی نیست؟ ولی خیلی از مردم امریکا وجهان می گویند این ها تئوری توطئه است و الیت به همین دلیل(ذهنیت مردم) می توانند هر محقق مستقل و خواهان حقیقت رو با همین تهمت منزوی کنند. کلیپ سخنان کندی(حدود ۲ دقیقه) در لینک https://youtu.be/iU1EJDdj4iM  قرار دارد. در دهه۱۹۶۰میلادی، الیت د‌ر سه ترورسیاسی از همین واژه تئوری توطئه برای منزوی ساختن هر ندای حقیقت طلب استفاده کرد: جان اف کندی،۱۹۶۳؛مالکولم ایکس۱۹۶۵، مارتین لوترکینگ، 1968.

در خصوص گروه الیت و یا 5لوردز، بیش از 2دهه جسته و گریخته مطالب مختلفی به چشم می خورد و کارتون هایی که حدود 25 سال پیش با موضوعات جنگ آب و سیطره اهریمنی بعضی موجودات تخیلی برمنابع کلیدی روی زمین و ایجاد مخاطره برای بشر را می توان مشاهده کرد، امروز شاهد بروز عینی روایت های انتزاعی یاد شده هستیم. مکانیزم هایی که توسط این دسته از سیستم ها و مگا سیستم ها به بشر عرضه شده کاملا بر نوع تفکر بشر تاثیر گذار بوده و برای کسانی که دنبال کننده اینگونه موضوعات هستند این مطلب کاملا مفهوم است. اما نکته جالب توجه تاثیر قوانین نانوشته الیت و یا پنج لوردز برای اقتصاد و کسب و کار جهان است، خصوصا در میان جوامع رشد نیافته و دارای نرخ توسعه کند (عبارت منسوخ جهان سوم). سرمایه داران و سرمایه گذاران صرفا بروی طرح هایی سرمایه گذاری می کنند که قبلا در کشور های پیشرو (به عنوان پایگاه های اصلی الیت و 5 لوردز) موفقیت آنها تا حد زیادی تثبیت شده، غافل از آنکه برخی ایده ها پارادایمی در دنیای نوین کسب و کار می توانند باشند. علاوه براین، دیگر قانون نانوشته این دو مکانیزم (الیت و 5 لوردز) هر کسی را به بازی خود راه نمی دهند (البته صرفا یک توهم هست) و علی بابای چین نمونه بارز است. در پایان، کشورهارا سازمانهایی اداره می کنند که زیر مجموعه شبکه مدیریتی گسترده و در قالبی نانوشته و ناپیدا توسط الیتزها و 5لوردز ساخته و پرداخته شده اند.

و اما شرایط کنونی در ایران مخصوصا شرایط داخلی و مهمترین آن سیستم مدیریتی آن نه تنها در راه ایجاد راهکار مناسب با چنین فجایع کمکی نمی کند، بلکه در بسیاری مواقع عامل و کارگزار آگاه و ناآگاه همان الیت جهانی است؛ ویژگی اصلی چنین نظامی فقدان اشتیاق کاری و پرتاب مسولیت از فردی به فرد دیگر، عدم شفافیت، صرفا ابراز قدرت و استفاده از موقعیت در جهت ثروت اندوزی، یارگیری، اقدامات شتابزده و فاقد برنامه، فقدان مطالعات بنیادین، گسترش دورویی، نفاق، چاپلوسی و سیاست های تشویق کننده ی آن است. چنین سیستم مدیریتی مدیرانی پروش می دهد که مانند زبل خان "اینجا آنجا همه جا" هستند و تمام همت مدیران ماندن در جایی است که به آن تعلق ندارند یعنی خارج کردن چیزی از موضع خودش یعنی بی عدالتی[10]. از خواب گران خواب گران، خواب گران خیز، از خواب گران خیر.

20 فروردین 1399

 

[1] . این نوشته مستخرج از تحلیل های آقای بهنام زادگان است که در لینک های مختلف به آن ارجاع دارد.

[3] . Enemy of the State (1998) Will Smith Gene Hackman

[10] . ضرغامی، ربیعی نوده ئی در مقاله ی عدل سمپتوم به آدرس http://kelamekalam.blog.ir/1398/11/06/%D8%B9%D8%AF%D9%84-%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%AA%D9%88%D9%85

  • ۹۹/۰۱/۲۰
  • محمد حسین ضرغامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی